Biezelingsestraat 26,
4421BS Kapelle

Drogisterij

Logo2

Klik op het logo voor meer informatie over ons keurmerk

Hierboven een uitleg van Solgar hoe het merk en de producten zijn ontstaan.

In onze drogisterij afdeling  hebben wij een ruim assortiment aan producten. Zelfzorg geneesmiddelen is onze kern en spil van alles. Hierin hebben wij een zo breed mogelijk assortiment en wordt je altijd geholpen door speciaal opgeleide mensen. Elk jaar volgen wij diverse nascholingen en zijn daarom dan ook een gecertificeerde drogisterij.

Geheel nieuw is onze service vandaag besteld morgen in huis bij Diaz!  Verzendkosten zijn gratis en het assortiment is op deze manier uitgebreid met 50.000 producten in de gezondheid welness en reform. Bestellen gaat makkelijk en snel.

De vele bekende verzorgingsproducten zijn scherp geprijsd en staan regelmatig op onze twee wekelijkse folder. De folder kun je ook vinden op deze website.

Tegenwoordig zijn we meer bewust dat een gezonde levensstijl  bijdraagt aan een gezond en fit lijf, zo ook wij van Drogisterij Parfumerie Diaz.

De merken New Care, Orthica en Solgar zijn een goede aanvulling voor een gezonde levenswijze.  Deze merken kiezen bewust voor goed opneembare ingrediënten en daardoor een zo groot mogelijk resultaat.

NIEUW zijn onze biologische noten.

Bloedsuiker
Een dagelijkse portie noten maakt de bloedsuiker stabieler. Volgens onderzoekers komt dat door de magnesium en vezels in noten.

Hart en bloedvaten
In noten zit veel onverzadigd dus gezond vet. Dat houdt hart en bloedvaten gezonder. Alleen… Door die vetten zitten er wel veel calorieën in noten. Let je op je gewicht? Dan is een klein handje (15 gram) per dag genoeg. Kies wel voor de ongezouten noten, beter voor je bloeddruk. In ongebrande noten zitten meer vitaminen en mineralen dan in gebrande.

Lang een vol gevoel
In noten zitten weinig koolhydraten en veel vezels. Daardoor voel je je langer verzadigd na een portie noten dan na bijvoorbeeld een koek. Noten zijn bovendien een veel gezonder tussendoortje! Neem dan geen borrelnoten, daar zit een deeglaagje in wat zorgt voor meer koolhydraten en calorieën.

1. Amandelen
Een handje amandelen van 28 gram, oftewel één portie, bevat maar liefst 37% van je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine E. Vitamine E is een belangrijke antioxidant die onder andere spierweefsel in stand houdt en je lichaam beschermt tegen vrije radicalen die je cellen verouderen.

De antioxidanten bevinden zich in de bruine schil van de amandel. Koop daarom het liefst bruine amandelen, in plaats van witte. Verder zijn amandelen een bron van magnesium, mangaan, koper, vitamine B2 en fosfor.

Amandelen blijken vooral een sterk positief effect te hebben op de gezondheid van je hart. Mensen met een verhoogde hoeveelheid vetten in hun bloed, waaronder cholesterol, verminderden deze hoeveelheid aanzienlijk door dagelijks een handje amandelen te eten [7].

2. Cashewnoten
Cashewnoten hebben de minste calorieën per 100 gram. Cashewnoten zijn een verbazingwekkend rijke bron van koper, wat je lichaam nodig heeft om ijzer te verwerken, vrije radicalen op te ruimen, botweefsel te ontwikkelen en om melanine, oftewel huid- en haarpigment, aan te maken. Met 40 gram cashewnoten heb jij je dagelijkse portie koper al binnen [8]. Zo bescherm je jezelf onder andere tegen bloedarmoede en darmkanker.

Gelukkig zijn cashewnoten ontzettend veelzijdig en vormen ze een smaakvolle aanvulling op veel maaltijden en snacks. Je kunt cashews in zowel hartige als zoete gerechten verwerken. Denk bijvoorbeeld aan een handje cashewnoten in je wokgerecht of een paar lepels cashewpasta door je havermoutpap.

3. Hazelnoten
Hazelnoten bevatten van de boomnoten de grootste hoeveelheid foliumzuur per 100 gram [9]. Met name voor zwangere vrouwen is het belangrijk dat zij genoeg foliumzuur binnenkrijgen, om het risico op een neurale-buisdefect (NBD) bij de ongeboren baby te verkleinen. Verwacht je een kindje? Trakteer jezelf dan gerust regelmatig op een handje hazelnoten.

Verder zijn hazelnoten een rijke bron van vitamine E, koper en mangaan. Dit laatste mineraal is ook waar de volgende noot, de macadamia, in uitblinkt.

4. Macadamianoten
macamadianootMacadamia’s zijn niet de goedkoopste noten, maar leveren je lichaam wél veel goede voedingsstoffen. Eén handje macadamianoten bevat meer dan de helft van je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid mangaan; een belangrijk mineraal voor het behouden van sterke botten [10]. Mangaan is ook betrokken bij de bescherming van je lichaamscellen en de stofwisseling van koolhydraten, cholesterol en aminozuren.

Als je veel energie uit je voeding wilt halen, ga dan voor macadamia’s. Ze bevatten van alle noten de meeste calorieën en vetten, en bevatten relatief weinig koolhydraten en eiwitten. De macadamia heeft zelfs de meeste onverzadigde vetzuren van alle nootsoorten, wat hart- en vaatziekten voorkomt door het ‘slechte’ LDL-cholesterol te verlagen [11]. LdL is gelukkig niet alleen maar slecht behalve als deze is geoxideerd.

5. Paranoten
Als je wel eens een zak studentenhaver hebt geopend, ben je ongetwijfeld de paranoot tegengekomen. Het is een grote, gladde nootsoort en staat bekend om zijn grote hoeveelheid selenium. Door slechts één grote paranoot te eten heb jij je dagelijkse portie selenium al binnen.

Selenium is een krachtige antioxidant die het risico op kanker kan verkleinen [12]. Selenium dringt door tot de nucleus van een cel, waar het overgaat tot het beschermen en repareren van beschadigd DNA.

6. Pecannoten
PecannootHet is het zoete broertje van de walnoot en favoriet van veel mensen. De pecannoot is met name rijk aan zink en vitamine B1. Zink speelt een rol bij de opbouw en het hersel van je weefsels, en vitamine B1 is nodig om koolhydraten uit je voeding om te zetten in energie [13].

Pecannoten bevatten meer meervoudig onverzadigde vetzuren dan de meeste andere nootsoorten [14]. Met een handje pecannoten kun je jouw ‘slechte’ cholesterol verlagen en je lichaam beschermen tegen hart- en vaatziekten.

7. Pinda’s
Net zoals pindakaas geen kaas is, zo zijn pinda’s geen noten. Noten groeien aan een boom, boven de grond. Pinda’s groeien onder de grond en behoren eigenlijk tot de categorie peulvruchten. Ze zijn een rijke bron van vitamine B1, B3 en foliumzuur. Twee handjes pinda’s zijn al goed voor 50% van je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid foliumzuur [15].

Omdat pinda’s veel omega 6-vetten bevatten, raden wij aan om vaker voor een ‘echte’ nootsoort te kiezen en pinda’s zoveel mogelijk te vermijden.

De optimale situatie voor je lichaam is om ongeveer evenveel omega 3- als omega 6-vetten binnen te krijgen. Omdat een westers voedingspatroon veelal genoeg omega 6- en vaak te weinig omega 3-vetzuren bevat, is het verstandig om pinda’s te vervangen door de andere noten die in dit artikel worden genoemd.

Omega 3-vetten vind je ook in groente, vis en schaal- en schelpdieren.

8. Pistachenoten
Pistachenoten zijn één van de gezondste nootsoorten. Ze bevatten in vergelijking met andere noten veel antioxidanten zoals luteïne, beta-caroteen en gamma-tocopherol. Als je last hebt van een verhoogd niveau ‘slecht’ LDL-cholesterol, dan zijn pistachenoten dé noten voor jou. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat één à twee porties pistachenoten een verhoogde hoeveelheid LDL-cholesterol in je bloed aanzienlijk verlaagt [16].

Daarnaast zijn pistachenoten een uitstekende keuze als je gezond wilt afvallen. Om te beginnen bevatten pistachenoten minder calorieën dan de meeste andere noten. En omdat je pistachenoten meestal nog uit hun schilletje moet halen voordat je ze in je mond kan stoppen, eet je er waarschijnlijk minder van dan wanneer je een kant-en-klaar handje nootjes pakt.

Het gunstige effect van pistache op je figuur is wetenschappelijk bewezen: mensen die 24 weken lang dagelijks pistachenoten aten, verloren bijna 2 cm van hun taille, hadden een significant lager cholesterolniveau in hun bloed, verbeterden hun bloedsuikerspiegel en hadden minder ontstekingen [17]. De hoofdonderzoeker vertelt daarbij dat de meervoudig onverzadigde vetzuren in pistachenoten voornamelijk gunstig zijn voor het verbranden van buikvet [18].

9. Walnoten
Misschien is het geen toeval dat walnoten iets weghebben van hersenen, want uit onderzoek is gebleken dat studenten beter presteerden op een cognitieve taak (genaamd inductief redeneren) nadat ze bananenbrood met walnoten hadden gegeten, dan studenten die bananenbrood zonder walnoten hadden gegeten [21].

Walnoten bevatten omega 3-vetzuren die je helpen om vet te verbranden, hongergevoel te voorkomen en je hersenen in topconditie te houden. Daarnaast zijn walnoten rijk aan antioxidanten die virussen en bacteriën in je lichaam neutraliseren.

Rauwe noten: zijn ze echt gezonder?
De meeste noten die je in de winkel of op de markt vindt zijn geroosterd, gezouten en/of gekruid. Tijdens het roosteren gaan er echter voedingsstoffen verloren, waaronder goede vetzuren en aminozuren [22]. Het beste is daarom om voor rauwe noten te kiezen.

Rauwe noten zijn wat taaier dan geroosterde noten en we snappen goed dat je liever voor deze laatste soort kiest. Een tip is om geroosterde en rauwe noten af te wisselen. Door vaker rauwe noten te eten wen je aan de structuur en ga je het op den duur waarderen.

Biologische noten zijn de beste keuze
Zo ontloop je een deel van de bestrijdingsmiddelen.

Bronnen:

1] Sabaté, J., & Ang, Y. (2009). Nuts and health outcomes: New epidemiologic evidence. The American Journal of Clinical Nutrition, 89(5), 1643S-1648S.

[2] Bao, Y., Han, J., Hu, F. B., Giovannucci, E. L., Stampfer, M. J., Willett, W. C., & Fuchs, C. S. (2013). Association of nut consumption with total and cause-specific mortality. New England Journal of Medicine, 369(21), 2001-2011.

[3] Hollis, J., & Mattes, R. (2007). Effect of chronic consumption of almonds on body weight in healthy humans. British Journal of Nutrition, 98(03), 651-656.

[4] Fraser, G. E., Bennett, H. W., Jaceldo, K. B., & Sabaté, J. (2002). Effect on body weight of a free 76 kilojoule (320 calorie) daily supplement of almonds for six months. Journal of the American College of Nutrition, 21(3), 275-283.

[5] Sabaté, J., Cordero-MacIntyre, Z., Siapco, G., Torabian, S., & Haddad, E. (2005). Does regular walnut consumption lead to weight gain?. British Journal of Nutrition, 94(05), 859-864.

[6] Alper, C. M., & Mattes, R. D. (2002). Effects of chronic peanut consumption on energy balance and hedonics. International journal of obesity and related metabolic disorders: journal of the International Association for the Study of Obesity, 26(8), 1129-1137.

[7] Jenkins, D. J., Kendall, C. W., Marchie, A., Parker, T. L., Connelly, P. W., Qian, W., Haigh, J. S., Faulkner, D., Vidgen, E., Lapsley, K. G., & Spiller, G. A. (2002). Dose response of almonds on coronary heart disease risk factors: Blood lipids, oxidized low-density lipoproteins, lipoprotein(a), homocysteine, and pulmonary nitric oxide: a randomized, controlled, crossover trial. Circulation, 106(11): 1327-32.

[8] http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=nutrientprofile&dbid=75

[9] Segura, R., Javierre, C., Lizarraga, M. A., & Ros, E. (2006). Other relevant components of nuts: phytosterols, folate and minerals. British Journal of Nutrition, 96(S2), S36-S44.

[10] Bae, Y. J., & Kim, M. H. (2008). Manganese supplementation improves mineral density of the spine and femur and serum osteocalcin in rats. Biological trace element research, 124(1), 28-34.

[11] https://www.aboutnuts.com/nl/encyclopedie/macadamia

[12] Yang, J. (2009). Brazil nuts and associated health benefits: A review. LWT-Food Science and Technology, 42(10), 1573-1580.

[13] https://www.aboutnuts.com/nl/encyclopedie/pecannoten

[14] Ryan, E., Galvin, K., O’Connor, T. P., Maguire, A. R., & O’Brien, N. M. (2006). Fatty acid profile, tocopherol, squalene and phytosterol content of brazil, pecan, pine, pistachio and cashew nuts. International journal of food sciences and nutrition, 57(3-4), 219-228.

[15] https://www.aboutnuts.com/nl/encyclopedie/pinda%C2%B4s

[16] Kay, C. D., Gebauer, S. K., West, S. G., & Kris-Etherton, P. M. (2010). Pistachios increase serum antioxidants and lower serum oxidized-LDL in hypercholesterolemic adults. The Journal of nutrition, 140(6), 1093-1098.

[17] Gulati, S., Misra, A., Pandey, R. M., Bhatt, S. P., & Saluja, S. (2014). Effects of pistachio nuts on body composition, metabolic, inflammatory and oxidative stress parameters in Asian Indians with metabolic syndrome: a 24-wk, randomized control trial. Nutrition, 30(2), 192-197.

[18] http://www.prevention.com/food/healthy-eating-tips/pistachios-target-belly-fat

[19] Hardman, W. E., & Ion, G. (2008). Suppression of implanted MDA-MB 231 human breast cancer growth in nude mice by dietary walnut. Nutrition and cancer, 60(5), 666-674.

[20] Nagel, J. M., Brinkoetter, M., Magkos, F., Liu, X., Chamberland, J. P., Shah, S., … & Mantzoros, C. S. (2012). Dietary walnuts inhibit colorectal cancer growth in mice by suppressing angiogenesis. Nutrition, 28(1), 67-75

[21] Pribis, P., Bailey, R. N., Russell, A. A., Kilsby, M. A., Hernandez, M., Craig, W. J., … & Sabate, J. (2012). Effects of walnut consumption on cognitive performance in young adults. British journal of nutrition, 107(09), 1393-1401.

[22] Luh, B. S., Wong, W. S., & EL-SHIMI, N. E. (1982). Effect of processing on some chemical constituents of pistachio nuts. Journal of Food Quality, 5(1), 33-41.

 

 

 

AVG( Algemene verordening gegevens bescherming)

 

Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
Per 25 mei 2018 is de AVG van toepassing. Het Diaz Team is heel bewust bezig met deze verandering. Maar wat veranderd dit voor jou als klant van Diaz?

Het moet voor mensen makkelijk zijn om hun persoonsgegevens te laten verwijderen bij organisaties die deze gegevens hebben en gebruiken. Jouw persoonsgegevens zijn bij Diaz beveiligd. Derden kunnen zonder onze en jouw toestemming niet bij deze gegevens. Verder zijn de enige persoonsgegevens die wij hebben van onze klanten adresgegevens. Wij gebruiken jouw gegevens voor de volgende drie hoofdpunten:
• Het versturen van briefbonnen wanneer het gewenste aantal punten d.m.v. de klantenpas is gehaald.
• Het uitnodigen voor evenementen.
• Het informeren van eventuele acties desbetreffende jouw favoriete merken.

Mocht jij willen dat wij jouw persoonsgegevens verwijderd worden uit het bestand van Diaz? Of wil jij dat één van de bovenstaande hoofdpunten niet meer van toepassing is met jouw gegevens? Mail dan naar info@drogisterijdiaz.nl en vermeld duidelijk wat jij wilt dat wij doen met jouw gegevens.

Diaz als organisatie neemt de AVG en de daarbij komende verantwoordingsplicht erg serieus. Wij zijn daarom voor jou als klant altijd beschikbaar mocht je vragen hebben over jouw gegevens bij Diaz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

new carenew-care1new-care-2